Sen jest niezwykle ważny, bo podczas snu regeneruje się nasze ciało, organy i umysł. Jeśli infekujemy swój sen to pozbawiamy się energii, motywacji, zdrowia i dobrego samopoczucia. Twoja radość życia i poczucie zadowolenia są związane z jakością Twojego snu. Zadbaj więc o pozytywne rytuały przed snem i wyeliminuj szkodliwe nawyki mentalne.

Sprawdź listę 10 szkodliwych nawyków mentalnych, zobacz, które Ciebie dotyczą i już dziś wieczorem rozpocznij proces zmieniania ich:

  1. Zamiast użalać się nad tym jak ci ciężko, zasypiając podziękuj za to, że wciąż masz tyle siły, zdrowia i motywacji, by za kilka godzin wstać i zacząć nowy dzień.
  2. Zamiast narzekać na to, że twoje życie jest nieciekawe, zasypiając podziękuj, że masz uporządkowaną rutynę, która daje ci poczucie bezpieczeństwa.
  3. Zamiast marudzić co niemiłego cię dzisiaj spotkało, zasypiając podziękuj za to, że możesz leżeć w ciepłej pościeli z bliską osobą.
  4. Zamiast dostrzegać negatywy i wyliczać jak wiele trudnych momentów miałaś, zasypiając podziękuj za dobry trening cierpliwości i wytrwałości.
  5. Zamiast analizować dzisiejsze wpadki, błędy, potknięcia, zasypiając podziękuj, że masz cenną szansę zdobywania mądrości i rozwijanie siebie.
  6. Zamiast rozpaczać nad niespełnionymi oczekiwaniami z dzisiaj, zasypiając podziękuj za to, że dostałeś lekcję pokory dzięki której buduje się twój charakter.
  7. Zamiast oceniać siebie i pomniejszać swoją wartość, zasypiając podziękuj za to, że stoisz sama za sobą codziennie i mierzysz się z wyzwaniami codzienności.
  8. Zamiast bać się o to co przyniesie jutro, zasypiając podziękuj za to, że teraz jesteś w swoim domu i możesz odpocząć.
  9. Zamiast nakręcać negatywne wizje, które nigdy się nie zrealizują, zasypiając podziękuj za to, że wciąż masz tyle komfortu i czasu aby fantazjować.
  10. Zamiast walczyć ze światem i innymi, zasypiając podziękuj, że wciąż masz wolność i możesz przed snem spokojnie odetchnąć.

Jak widzisz wdzięczność nie jest taka trudna, jeśli mamy właściwe nastawienie. Zawsze jest wiele powodów do dziękowania. Pomyśl więc zasypiając za co dzisiaj jesteś wdzięczny 🙏

Napisz w komentarzu, nad którym nawykiem Ty rozpoczniesz pracę.