Czym jest Mindfulness?

Mindfulness – tłumaczone jako “uważność”, “uważna obecność”. Najczęściej jednak posługujemy się oryginalnym, angielskim terminem lub terminem “trening uważności”.
Najbardziej znana definicja stworzona przez dr Jona Kabata-Zinna mówi, że: Mindfulness to stan świadomości będący wynikiem intencjonalnego i nieoceniającego kierowania uwagi na to, czego doświadczamy w chwili obecnej.

Podsumowując, mindfulness jest szczególnym rodzajem uwagi: świadomej, nieosądzającej i skierowanej na bieżącą chwilę.
Gdy doświadczasz czegoś w danym momencie, nie analizuj tego tylko pozwól umysłowi skupić się na danym doświadczeniu. Niech Twój umysł skupia się na chwili obecnej i przyjmuje informacje jasno, odsuwając emocje na bok.

W ramach treningu mindfulness pracujemy z ciałem, emocjami oraz myślami.
Najbardziej znanym treningiem jest “Trening uważności”, którego celem jest zaakceptowanie myśli i uczuć, które nam się pojawiają (bez oceniania ich).

Trening uważności polecany jest:

  • osobom, które nie radzą sobie ze stresem i negatywnymi emocjami,
  • w przypadku depresji,
  • w przypadku uzależnień (również zaburzeń jedzenia).

Jeśli chcesz poznać kilka technik do codziennej praktyki uważności to dołącz do mojego nowego wyzwania (bezpłatnego) “Pokochaj siebie w 21 dni”. Dostaniesz ode mnie 21 zadań, które pomogą Ci zatroszczyć się sobie i okazać sobie miłość.
❤👉 https://www.subscribepage.com/pokochajsiebiew21dni