fbpx

4 ćwiczenia, które sprawią, że będziesz SZCZĘŚLIWA

4 PROSTE ćwiczenia, które sprawią, że będziesz SZCZĘŚLIWSZA.

Otwarte, ciekawskie, pozbawione bezpośredniego oceniania obserwowanie to sztuka rozumiana przez małe dzieci. Mogę się o tym przekonać codziennie, gdy obserwuje Milunię.
Gdy tylko dorośniemy zaczynamy przerzucać się wątpliwościami i opiniami. Także mogę to dostrzec, rozmawiając z innymi dorosłymi.
Czy i ty czasami tęsknisz za prostym, pozbawionym oceniania byciem? Lubię przebywać w towarzystwie osób, które potrafią słuchać, mówią to co myślą, zauważają te codzienne radości. Lubię te chwile, gdy niczego nie potrzeba, bo umysł jest rozluźniony i usatysfakcjonowany. Wiem dokładnie z kim, i kiedy tak właśnie się czuje. A Ty masz takie osoby blisko?


Możemy czuć się tak częściej jednak świadomą uważność trzeba trenować. Sama nie przyjdzie. Wybierz jedno ćwiczenie na dzisiaj i spróbuj je wykonać.

Ćwiczenie: Po prostu zauważam
Z samego rana, zaraz po przebudzeniu zacznij obserwować: swoje nogi, które wstają z łóżka, to, że idziesz do łazienki, bierzesz prysznic, czujesz dotyk wody na skórze, pijesz kawę i czujesz jej aromat. Samo budzenie i uświadomienie sobie, że jesteś rozbudzona to unikalne doświadczenie! Bycie skupioną na tym, co w danej chwili robisz, pomaga poczuć to, co w danej chwili się dzieje.
Zacznij w tej sekundzie! Zauważ co czujesz gdy czytasz mój wpis?
Ćwiczenie: Patrz bez komentowania
Wracając z pracy zapamiętaj 5 rzeczy, które mijasz. Jak wyglądają? Patrz bez komentowania i oceniania (brzydkie, czy piękne) Staraj się patrzeć, nie angażując od razu w to myśli. Dzięki temu ćwiczeniu będziesz mniej interpretować a więcej zapamiętywać. Twoje spojrzenie stanie się bardziej przenikliwe.
Trenuj także w relacjach, zauważaj bez oceniania.
Ćwiczenie: Słyszysz co mówię?
Prawdziwe słuchanie nie jest takie oczywiste. Gdzie wtedy podziewają się nasze myśli? Możesz nauczyć się słuchać, tak samo jak patrzeć. Jedyne czego potrzebujesz, to świadoma, pełna uwaga.
Poświęć dzisiaj swoim bliskim czas na to, aby wysłuchać co się u nich dzisiaj wydarzyło. Uczyń to okazją do pełnego słuchania. Skup się w 100% na rozmówcy. Nie oceniaj, nie odpływaj w swoje myśli, nie przerywaj, nie myśl o odpowiedzi. Bądź w pełni skupiona na zrozumieniu drugiej strony.
Ćwiczenie: Jedzenie z uwagą
Jedz z uwagą – to brzmi prosto ale wcale takim nie jest! Gdy w trakcie obiadu będziesz wykonywać to ćwiczenie, skup się na tym, czy kęs, który przeżuwasz jest miękki czy twardy, gładki czy szorstki. Co się dzieje w twoim ciele gdy jesz? Jaki jest twój oddech? Czy oddychasz spokojnie i głęboko? A może wstrzymałaś oddech? Gdy zaczynamy jeść z uwagą nie tylko lepiej trawimy ale także jemy mniej.

Które ćwiczenie Ci się spodobało i zrobisz je dzisiaj? Daj znać w komentarzu. Zapisz też post i wracaj do niego często! To wymaga treningu.

Daga

Podobne artykuły

Odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *